Započeo novi ciklus radionica iz područja usklađenosti

Izvor: HGK
Započeo novi ciklus radionica iz područja usklađenosti
Objavljeno: 21. 03. 2025. , Ažurirano: 25. 04. 2025.

Izvor: HGK
Kako bi ukazali na moguće rizike u svakodnevnom poslovanju i pomogli članicama u prevladavanju potencijalnih organizacijskih, reputacijskih i ekonomskih rizika, Hrvatska gospodarska komora i Međunarodna trgovačka komora (ICC) Hrvatska i ove godine pokrenuli su ciklus radionica s fokusom na tri ključna izazova iz područja usklađenosti: tržišno natjecanje, nepoštene trgovačke prakse i GDPR.
Naglasci prve radionice pod nazivom Nepoštene trgovačke prakse bili su na općim informacijama o nepoštenim trgovačkim praksama (svrha, kategorije proizvoda, nepoštene trgovačke prakse), obveznim sastojcima ugovora, apsolutno i relativno zabranjenoj trgovačkoj praksi, nenajavljenoj kontroli i drugim metodama detekcije zabranjenih postupanja te naknadi štete. Na radionici su izneseni i primjeri te prakse AZTN-a.
Mario Krka,Odvjetničko društvo Topić, Bahtijarević & Krka; Izvor: HGK
"Zakon o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom je svijetao primjer u kojem je RH adresirala pojedine pravne i komercijalne probleme koji su se pojavili u praksi u ovome sektoru prije nego što je to učinila Europska unija, a onda, transponiranjem predmetne direktive, i druge članice EU. Iz tog razloga, u Hrvatskoj imamo dužu i bogatiju praksu primjene ovih pravila koja se, uslijed tržišnih realiteta, i dalje mijenjaju i dorađuju. Zbog prilične usredotočenosti Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja na ovo područje, ali i radi odgovarajućeg nastupa na tržištu i odnosa s poslovnim partnerima, za poduzetnike je važno aktivno pratiti ovaj regulatorni okvir i prilagođavati svoje poslovne politike", kazao je Mario Krka, odvjetnik iz odvjetničkog društva Topić, Bahtijarević & Krka.
"Iako se većina potencijalnih problema može ukloniti tipiziranjem ugovora i dosljednom primjenom vlastitih politika, s obzirom na sve veću opterećenost poduzetnika raznim regulatornim obvezama i ograničenjima, korisno je redovito se podsjećati na primjenjiva pravila, kao i širiti krug osoba unutar kompanija koje su upoznate s osnovama i znaju reagirati u slučaju odstupanja od zadanog okvira. Upravo iz tog razloga sve češće imamo upite klijenata za dodatnim edukacijama, kao i povremenim zajedničkim promišljanjima pojedinih neuralgičnih točki u smislu primjene ZNTP-a", dodao je odvjetnik Dominik Glavina, odvjetnik društva Topić, Bahtijarević & Krka.
Dominik Glavina, Odvjetničko društva Topić, Bahtijarević & Krka; Izvor: HGK
Drugi dio radionice imao je cilj upoznati polaznike s postupkom utvrđivanja iskorištavanja značajne pregovaračke snage nametanjem nepoštenih trgovačkih praksi i utvrđivanja postojanja uvjeta za izricanje novčane kazne, kao i radnjama koje AZTN poduzima u cilju uspostave, osiguranja i zaštite poštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe poljoprivrednim i prehrambenim proizvodima. Članica vijeća AZTN-a Sandra Mikinac pojasnila je kako je riječ o specifičnom postupku, koji je u svojoj naravi upravni postupak, dok su pojedina postupovna pitanja posebno uređena Zakonom o zabrani nepoštenih trgovačkih praski u lancu opskrbe hranom (dalje u tekstu ZNTP).
Sandra Mikinac, članica vijeća AZTN-a ; Izvor: HGK
"U tom smislu, bit će govora o značajnoj pregovaračkoj snazi, kao postupovnoj pretpostavci za pokretanje i vođenje postupka utvrđivanja iskorištavanja značajne pregovaračke snage nametanjem nepoštenih trgovačkih praksi, samom postupku utvrđivanja nepoštenih trgovačkih praksi i utvrđivanja postojanja uvjeta za izricanje novčane kazne, sankcijama koje Zakon predviđa za kupce koji primijene nepoštene trgovačke prakse i pravnim sredstvima protiv odluka AZTN-a. Isto tako, na radionici je predstavljen jedan od postupaka iz recentne prakse AZTN-a", kazala je Mikinac.
Druga radionica iz ciklusa pod nazivom Pravo tržišnog natjecanja održat će se 31. ožujka 2025. Više informacija o radionici dostupno je OVDJE.
Radionice su namijenjene zaposlenicima koji direktno, usmeno ili pisanim putem komuniciraju s unutarnjim i vanjskim dionicima i javnostima neke organizacije ili poduzeća, kao što su primjerice zaposlenici u komercijalnim poslovima, financijama, pravnim službama te odjelima za ljudske resurse, marketingu ili službama za odnose s javnošću i tržišno komuniciranje.